Tuesday, October 15, 2013

10 Dzulhijjah | Selamat Hari Raya Aidiladha

catatan 秋 ツ Jam 2:42 PM
بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيمِ
“Dengan menyebut nama Allah Yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang”

Assalamualaikum wbt. 
Alhamdulillah. Allah masih panjangkan usia kita, masih diberi peluang untuk bernafas dan beribadah kepadaNya. sejarah semalam memberi pengajaran yang sangat bermakna kepada kita. jadi marilah sama-sama kita menghayati sekaligus mengingati peristiwa Nabi Ibrahim yg telah diuji dengan perintah Allah supaya menyembelih anaknya Nabi Ismail namun berkat kesabaran dan keyakinan terhadap Allah, domba kibas telah dikorbankan sebagai ganti. Allahuakbar.

From here
Maafla, bakat bercerite takberapa nak ade, tapi secara ringkasnye macam gitu lah kisahnye. wallahualam. terdetik jugak, kalau kite sendiri yg diuji sebesar itu, mampukah kite? subhanaAllah. dugaan Allah nak beri boleh datang dari bermacam2 sumber dan sebab. point dekat sini ialah, ape jua dugaan yg kite terima sepanjang kite hidup ni, kite hendaklah yakin dan sentiasa bersyukur kerana itu merupakan salah satu cara Allah nak tegur kite, salah satu cara Allah nak tarik diri kita kembali dekat kepadaNya, Allah nak didik kita bersabar malah nak beri kite pahala daripada pengorbanan kita dalam menghadapi ujian tu. MasyaAllah. sweetkan Dia? ^_^


Tengok gambar ni, teringat plak dekat puisi (err eceli taksure nak kategorikan ape, cerpen/pantun/gurindam ke ape ntah?) yg pernah di karang zaman awal2 berbelog dedulu. nak baca? ni dia. kisah Cerita tak kesampaian. sedih bak hangg :p

oh ye, semalam ade la tanye member, sepupu sepapat ape juadah hari raye ni. ada yg buat nasi minyak, nasi kunyit, nasi dagang, ketupat, sambal. ermmm sedapnye~! tapi ni menu kami ini hari. 


Mee jowo in the house !

ok sekianggg ;) 

 

belog || Aki Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea