Sunday, June 17, 2012

For My Future Zauj [yg masih di rahsiakan Allah] ♥

catatan 秋 ツ Jam 12:28 PM



"Wahai bakal suamiku, aku tidak meminta rumah yang besar, aku tidak meminta kereta yang gah, aku tidak meminta rantai emas berlian permata yang indah, aku tidak meminta wang yang banyak, dan aku tidak mendambakan kehidupan yang serba mewah, cukuplah dengan bersederhana, tetapi izinkan aku meminta sesuatu darimu, bimbinglah aku dalam mendapatkan syurga-Nya..''

Wahai bakal suami ku..

~Aku berharap,
Jika nanti Allah mempertemukan kita,
Kau akan selalu membimbingku,
Agar aku menjadi wanita yang solehah,
Yang nantinya akan menjadi bidadarimu di syurga,
Kerana aku ingin kita akan disatukan di dunia dan akhirat,
Andai kau ditakdirkan untuk menjadi ayah buat anakku,
Jadilah ayah yang bisa mendidik anak kita,
Agar mereka nanti menjadi anak kebanggaan buat kita di dunia dan akhirat,
Iaitu anak yang soleh dan solehah,
Yang bisa menjunjung tinggi Agama Allah,
Andai engkau ditakdirkan untukku,
Ku harap kau bisa menjadi imam buatku dan anakku,
Kau bisa menjadi pemimpin yang baik dalam rumah tangga kita,
Kau bisa mencintai aku apa adanya,
Dan bisa menerima kekuranganku dengan penuh kebijaksanaan,

Dan
~Andai aku salah,
Tegurlah aku dengan kata-katamu yang penuh dengan kelembutan dan kebijaksanaan,

~Andai aku marah,
Belailah rambutku dengan penuh kasih sayangmu,
Agar marahku bisa berubah menjadi kelembutan,

Andai aku lupa,
Ingatkanlah aku dengan penuh kasih sayang,
Agar nanti kau tetap menjadi suri tauladan bagiku dan anak kita,

Kerana....
Aku hanya mengharapkan imam yang baik dalam rumah tanggaku,
Yang bisa selalu membawa aku ke jalan yang diredhaiNya,
Jalan yang menuju syurgaNya bersama dirimu,

InsyaAllah, Aamiin :)


Credit : Sumber
 

belog || Aki Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea